Dimecres 27 de març de 2024

L'arquebisbe Joan Planellas convida a la unitat del clergat durant la Missa Crismal

Bona part del clergat de la nostra diòcesi es va donar cita ahir a la catedral a la Missa Crismal que va ser presidida per l’arquebisbe de Tarragona, Mons. Joan Planellas. Al llarg de la celebració es renoven les promeses sacerdotals i també es té un record per aquells que commemoren les seves noces d’ordenació. Enguany han estat set preveres que han fet les noces d’or: Mn. Pere Carreras, Mn. Josep Perich, Mn. Ramon Pijuan, Mn. Josep M. Pont (+), Mn. Narcís Ponsatí, Mn. Miquel Ramió i Mn. Josep Taberner. Per altra banda, el pare caputxí Lluís Arrom, ha celebrat les d’argent.

Mn. Joan Planellas va mostrar l’alegria en què es troba la comunitat cristiana de Girona arran de l’ordenació del bisbe fra Octavi Vilà: “Ens arriba com una alenada que s’espera que, a tota la diòcesi, pugui assenyalar, també, un any de gràcia del Senyor”. Afegí que “El P. Octavi, fill de Tarragona, puja a Girona, com jo mateix vaig baixar a Tarragona i es fa visible un cop més una Església que camina per terres catalanes, del nord al sud, compartint el que som i les nostres més profundes arrels cristianes”.
Al llarg de l’homilia, Mn. Planellas convidà a la unitat del clergat en un moment transcendental com és la celebració del Sínode: “És l’hora d’acceptar-nos, de treballar més conjuntament, d’estimar-nos tot i ser ben distints i diversos, esdevenint compatibles i treballadors”.

Un dels moments importants de la missa és la benedicció dels sants olis i la consagració del crisma, d’aquí el nom de la missa. Els olis s’utilitzen a les esglésies per ungir als catecúmens i als malalts, mentre que el crisma (també oli, però perfumat) és utilitzat per ungir els nous sacerdots i bisbes, i també a aquells que es bategen o es confirmen. El crisma consagrat ahir, per exemple, servirà per a la consagració de fra Octavi el proper diumenge dia 21 com a bisbe de Girona.

Un cop acabada la missa, els olis i el crisma van ser traslladats amb les seves corresponents gerres en una capella de la catedral. Allà van ser posats en recipients perquè els mateixos preveres o els seus representants parroquials n’agafessin per a les seves parròquies.

Descarregar l'homilia sencera