Dilluns 08 d'abril de 2024

Necrològica de Mn. Joan Solà i Triadú

Avui dilluns, 8 d'abril, ha mort a Girona Mn. Joan Solà i Triadú. Nascut a Llanars el 25 de març de 1929, va fer els estudis eclesiàstics al Seminari de Girona i, anys més tard, el 1985, es doctorà en Dret Canònic a la Universitat de Navarra. Fou ordenat prevere, amb motiu del XXXV Congrés Eucarístic, a l’estadi de Montjuïc de Barcelona el 31 de maig de 1952. Després d’un any com a vicari a Figueres va ser nomenat ecònom de Tregurà i encarregat de Setcases. El 1957, primer regent i després ecònom de Sant Sadurní de l’Heura. El 1961, ecònom de Riudarenes i, el 1962, també encarregat de l’Esparra. Del 1967 al 2002 fou primer ecònom i després rector de Tordera i encarregat de Vallmanya. Al llarg d’aquests anys va compaginar aquests serveis parroquials amb altres tasques pastorals: vicari episcopal de la zona pastoral de la Costa, arxipreste de l’arxiprestat de la Tordera, membre del Col·legi de Consultors, membre de la Junta d’Economia diocesana i de la Junta de l’Institut especial “Sant Feliu” en representació de la zona de la Costa, oïdor de comptes del Seminari diocesà, membre de l’equip de gestió de l’Administració econòmica del Bisbat i, també, durant un any, fou el rector de Palafolls i Sant Genís de Palafolls. Del 2002 al 2006 fou vicari episcopal per a l’Administració dels béns eclesiàstics i la Gestió de l’economia diocesana i Ecònom diocesà i també, durant un any d’aquesta etapa, rector de Medinyà i Vilafreser. Del 2006 al 2011, rector de Bonmatí, Constantins, Sant Julià de Llor i Vilanna. Des del 1983 era jutge diocesà, des del 2002 canonge del Capítol Catedral de Girona i des del 2012 canonge penitencier adjunt. Actualment residia a la residència sacerdotal “Bisbe Sivilla” de Girona, on ha mort avui.

La missa exequial tindrà lloc aquest dimecres, 10 d’abril, a les 10 del matí a la Catedral de Girona.