Dilluns 06 de maig de 2024

Celebrada la Trobada diocesana del Turisme a Sant Miquel de Fluvià

Aquest passat diumenge, 5 de maig, es va dur a terme al monestir de Sant Miquel de Fluvià la Trobada diocesana de Turisme sota el lema “Fe i Esperit, uns moments per viure una història...”. Va ser organitzada per la delegació de la Pastoral del Turisme del Bisbat de Girona. S’inicià amb una pregària, unes paraules de presentació a càrrec del delegat, Mn. Jordi Reixach, i a continuació, Albert Sau, del grup "Terramar, natura i cultura", va oferir una visita guiada a tot el conjunt arquitectònic del monestir. El delegat ha explicat que “calia donar relleu a aquest espai que té molta importància, però que sovint s’escapa als circuits turístics habituals".  A continuació, a l’interior del temple, el duet líric Empordà va brindar un concert i, un cop finalitzat, el bisbe de Girona, fra Octavi Vilà, va adreçar unes paraules al públic assistent. L’acte es va cloure amb un refrigeri.

Mn. Jordi Reixach ha volgut agrair la col·laboració i suport de l’ajuntament de Sant Miquel de Fluvià, i també de la comunitat parroquial, molt especialment del seu rector, Mn. Carles Sánchez. Reixach ha definit la trobada com a “magnífica, per viure la història, en la fe i l’espiritualitat, dins el conjunt de l’antic monestir; una aposta per un turisme de proximitat, de lleure familiar i d’experiència de cultura i fe”.