
De l’1 al 10 de setembre tindrà lloc el període de matriculació per al nou curs a l’Institut Superior de Ciències Religioses de Girona (ISCRG). L’horari per formalitzar la matrícula és de 5 a 6 de la tarda a la seu de l’Institut, situada a la pujada de Sant Martí, 12, de Girona (edifici del Seminari diocesà). També és possible fer la inscripció o resoldre dubtes al 972 20 49 42 o al correu electrònic iscr@bisbatgirona.cat.
> DESCARREGA EL PROGRAMA ACADÈMIC PER AL CURS 2025/2026 <
L’ISCRG ofereix estudis de Batxillerat (grau) i Llicenciatura (màster) en Ciències Religioses, amb reconeixement civil i eclesiàstic. S’adreça a futurs diaques, professorat de religió, catequistes, religiosos i laics que vulguin aprofundir en la fe i la cultura cristiana. El pla d’estudis inclou matèries de teologia, Bíblia, filosofia i ciències humanes, amb especial atenció a l’Evangeli, la cultura i la comunicació. A més, es completen amb seminaris, conferències i assignatures optatives, i enguany s’hi afegeix la possibilitat d’activitats compartides amb la UdG.
Els cursos es desenvolupen en quadrimestres, amb horaris de tarda per facilitar la conciliació amb la vida professional i familiar. Hi ha també espais de formació per a voluntaris de Càritas, l’Escola Diocesana de Catequistes, la pastoral familiar, i formació per a laics que dirigeixen celebracions de la Paraula. Tot plegat, amb un equip docent qualificat i proper, que vetlla per oferir una formació integral i actualitzada.
Des de l’Institut es recorda que aquesta oferta vol respondre a la crida de l’Església a créixer en coneixement i compromís, i és una bona oportunitat per a totes aquelles persones que vulguin aprofundir en la fe, renovar la seva preparació o iniciar-se en els estudis religiosos.