
L’Ajuntament de Figueres ha acordat atorgar el títol de Fill Adoptiu a Mn. Miquel Àngel Ferrés Fluvià, rector de les parròquies de la ciutat i arxipreste de l’Alt Empordà Interior. El reconeixement s’emmarca dins dels honors i distincions municipals que es lliuren cada any.
Nascut a Olot l’any 1952, Mn. Miquel Àngel va ser nomenat rector de la Immaculada Concepció i Sant Pau i de Santa Maria l’any 2009 i, posteriorment, el 2014, va assumir la responsabilitat de les parròquies del Bon Pastor, Sant Pere i la Sagrada Família. Des d’inicis d’aquest 2025 també és el rector d'El Far d’Empordà i Vilafant.
Des del consistori se li atorga el reconeixement «per la seva dedicació a la ciutat durant els darrers 16 anys». «La seva tasca pastoral ha anat sempre acompanyada d’un compromís social i cultural ferm», remarquen, i afegeixen que «el seu esperit d’impulsor i dinamitzador es va fer especialment visible el 2020 amb la celebració del mil·lenari de la parròquia de Sant Pere de Figueres, de la qual va sorgir l’Associació Amics de Sant Pere».
L’acte de lliurament del títol de Fill Adoptiu, juntament amb la resta de reconeixements, tindrà lloc el diumenge 19 d’octubre a les 18 h al Teatre Municipal El Jardí.