Parròquies

381 parròquies i 12 anexos

Sant Feliu de Guíxols, Sant Joan Baptista (Vilartagues)

Despatx parroquial

Només hores convingudes. Tef. 972321215 (contestador).

Grup de preparació de la missa. Comentaris bíblics. Diumenge 28. Any C

Diumenge , 13 d'octubre.

Dimecres vam fer la primera reunió d’aquest nou curs.

El que ens va suggerir immediatament la lectura de l’evangeli de Lluc va ser aquesta predisposició general que tenim tots a demanar, a demanar a Déu moltes coses. I, en canvi, el que ens costa de ser agraïts i de donar gràcies.

En aquest sentit vam recordar que la missa del diumenge, la celebració de l’eucaristia, ja és en si una trobada d’acolliment i d’acció de gràcies.

El fragment de l’evangeli d’avui, més que el relat d’un miracle, sembla que sigui el relat d’una paràbola en què els personatges representen dues actituds davant la vida. Dues actituds diferents, que es contraposen: la de viure simplement complint la llei, la norma, amb el vist i plau del Poder; i la de viure donant-se als altres, com a resposta al do rebut, als llocs on la gent pateix més la marginació.

Els leprosos representen els que viuen en la frontera de la marginació, fora de la llei i, per tant, els exclosos del centre de la comunitat i del culte.

Dels deu leprosos curats, nou reprenen la convivència en aquest centre còmode, tranquils, a prop del Poder, complint la legalitat. I només un descobreix el do rebut i es mostra confiat i agraït. Però alhora, aquest darrer, “estranger i samarità”, ha escollit també el camí més difícil, fronterer, on hi ha l’Home present en les persones marginades i rebutjades de la societat. I ha cregut que el goig i l’agraïment passen per sobre de les normes.

La frase final de l’evangeli la podem entendre avui com una invitació a “posar-nos drets”, a sentir-nos lliures per a prendre consciència d’una crida més profunda a viure servint, i a fer-nos presents enmig de la gent senzilla, entre els rebutjats (malalts, pobres, immigrats, solitaris, refugiats…), marginats de la societat. El Papa Francesc també ens fa la mateixa invitació: anar i atendre les persones que malviuen en la perifèria de la societat.

Aquest és l’horitzó vers el qual caminem. Fer el bé –per petit que sigui- als més propers és millorar tota la humanitat. Deixar-lo de fer, és deixar de col·laborar en la tasca a què estem cridats: construir humanitat, Vida. Una experiència que consola, cura i allibera.

Adreça

7.633 hab.
Lleida, 84
Tel 972 32 12 15
17220 Sant Feliu de Guíxols.

Les persones
prevere: Torras Ferrer, Mn. Pere