Dimarts 22 de novembre de 2011

IV Jornada diocesana del Voluntariat de Càritas

Dissabte 19 de novembre va tenir lloc la IV Jornada del Voluntariat de les Càritas de la diòcesi de Girona, que es va celebrar a la Factoria Cultural Coma Cros de Salt. Aquesta jornada es celebra cada dos anys i és un acte d’agraïment i reconeixement a tots els voluntaris i voluntàries de l’entitat. Enguany va reunir més de 300 voluntaris de tota la diòcesi.

La benvinguda de la jornada va anar a càrrec del bisbe de Girona, Mons. Francesc Pardo i del director de Càritas Diocesana, Ramon Barnera. El bisbe va dirigir-se als voluntaris recordant la important tasca que desenvolupen, i va desgranar els aspectes fonamentals del voluntariat avui. El director va exposar el paper de Càritas davant la crisi actual. Va destacar el paper que està duent a terme en la lluita contra la pobresa i la seva condició de referent social en aquests moments. També va destacar les dificultats per mantenir l’acció social que s’està duent a terme, donat que cada cop hi ha més necessitat, i que cal el recolzament de tota la societat.

Seguidament varem comptar amb les paraules de Salvador Sunyer, escriptor i polític, que ens va donar la seva visió i reflexió sobre la seva experiència com a voluntari. Va repassar les seves raons per ser voluntari, i la seva trajectòria, lligada també a l’acció de voluntariat de la seva esposa (amb la que apuntava que cantaven i segueixen cantant “on hi ha Caritat i Amor, hi ha Déu”), i que juntament amb els valors d’ajuda als altres que van rebre dels seus pares i la seva passió per ensenyar, han conformat la seva visió del voluntariat.
Durant l’acte central de reconeixement al voluntariat es va agrair la tasca de tots els voluntaris i voluntàries que fan possible l’activitat de Càritas a la diòcesi i es va fer un especial reconeixement als dos consellers diocesans que durant aquest últim període han deixat el seu càrrec, Jaume Mestres i Pilar Daunís, i a en Salvador Maneu per la tasca exercida com a secretari general.
(Fotografia: Rossend Gri)