Dijous 18 de maig de 2017

Celebrada la Trobada diocesana de Turisme a Besalú

Ahir es va dur a terme a la “Curia Reial” de Besalú aquesta Trobada que cada any organitza la Delegació episcopal de Pastoral de Turisme i que va reunir mig centenar de professionals. El tema central fou: “Besalú, patrimoni cultural, religiós i turístic”.
Després de les paraules de benvinguda del delegat episcopal de Turisme, Mn. Jordi Reixach, es llegí una salutació de l’alcalde de Besalú, Lluís Guinó. A continuació, va intervenir el periodista i escriptor, Martí Gironell, que tractà el tema “Besalú com a vila històrica i turística” i el també periodista, Salvador Garcia-Arbós, amb la seva aportació: “El mil•lenari de la creació del bisbat de Besalú”.
Finalment s’establí una taula rodona (a la fotografia) que va debatre sobre “Importància i promoció del turisme religiós”. Comptà amb la participació de Sílvia Planas, directora del Museu d’Història dels Jueus, de Girona, Dani Font, Coordinador del projecte, Catalonia Sacra, Miereia Tresserres guia turística i responsable d’educArt i una portaveu del Patronat de Turisme de Girona. Fou moderada per Salvador García-Arbós.
Va cloure la Trobada el bisbe de Girona, que es referí al visitant com aquella “persona que cerca més enllà del seu espai habitual de residència”; un recerca que pot ser d’espais, d’actes i de llocs molts dels quals poden tenir relació amb la transcendència. El prelat va recomanar que s’ajudés als visitants en aquest aspecte i també a la capacitat de la contemplació. Recomanà que els missatges fossin breus, entenedors i importants.
En finalitzar els participants van fer una visita guiada a la Micvé jueva de Besalú.