Dimecres 29 de setembre de 2021

Bisbe Francesc en la inauguració del curs de l'ISCRG: “Sense l’Esperit la lletra és morta”

“Sense l’Esperit la lletra és morta”, va assenyalar el bisbe Francesc en la seva homilia a la Missa de l’Esperit Sant, que iniciava el curs acadèmic 2021/2022 de l’Institut Superior de Ciències Religioses, oficiat aquest passat dimarts, 28 de setembre, a l’església de Sant Martí Sacosta del Seminari. Van concelebrar amb el prelat set preveres professors del centre, entre els quals el seu director, Mn. Josep Casellas i el rector del Seminari diocesà, Mn. Jordi Font.

En les seves paraules, el bisbe també va assenyalar el sentit que tenia iniciar les activitats docents invocant l’Esperit de saviesa i demanar-li que es quedi amb nosaltres, ja que amb la seva intervenció, fa possible que entenguem millor el misteri de Déu i dona raó del fets i respostes a les nostres preguntes. També va assenyalar els objectius de l’Institut, bàsicament la millora de la formació per a tots els que es dediquen a l’exercici de la pastoral, ja sigui com a docents, catequistes o  servidors de l’Església. Finalment va donar les gràcies a tots els que fan possible aquesta realitat diocesana que és l’Institut Superior de Ciències Religioses.

La lliçó d’obertura de curs va anar a càrrec del biblista i professor de l'ISCRG Dr. Joaquim Malé i Ribera, que va sintetitzar el seu treball “La teologia de l’Antic Testament de Walter Brueggemann”. Va fer-ne la presentació el professor del centre i de la Universitat de Girona, el Dr. Joan Ferrer. A partir d’una panoràmica general de la Teologia Bíblica, Malé assegurà que “la Bíblia ens invita a ser deixebles de Déu”. Amb un seguit  d’apunts i cites va portar als assistents fins l’actualitat en l’apartat “La teologia bíblica de l’Antic Testament, avui”.

Va cloure l’acte el bisbe Francesc que va felicitar al ponent pel seu esforç per apropar-nos a la teologia bíblica i encoratjà a tots, alumnes, professors i personal de l’Institut, en aquesta feina i servei a l’Església de Girona.