Dilluns 12 de juny de 2023

50è aniversari de la dedicació de Sant Josep Obrer de la Canya

Aquest darrer cap de setmana, la parròquia de Sant Josep Obrer de la Canya ha celebrat el mig segle de la dedicació de l’església. De fet, corresponia fer-ho fa  un parell d’anys, però la pandèmia va impedir-ho. Erigida com a parròquia l’any 1968 pel bisbe Mons. Narcís Jubany, la dedicació, a càrrec del mateix prelat, va tenir lloc el 1971.

Aquest conjunt parroquial va ser obra de l’arquitecte Josep Maria Pla i Torras, nascut a Sant Joan les Fonts, i recentment traspassat, oferint generosament la seva feina professional per fer realitat la nova seu parroquial, que atén els feligresos dels municipis de Sant Joan Les Fonts, la Vall de Bianya i Olot. Es tracta de l’únic temple del nostre bisbat sota aquesta advocació de Sant Josep Obrer. Alhora, és una valuosa aportació  de l’arquitectura més actual en l’àmbit religiós, amb detalls singulars com ara l’absència d’angles rectes en el temple o un campanar d’estructura en espiral. Igualment, en el seu interior figuren obres del polifacètic artista garrotxí Modest Fluvià.

Els actes commemoratius es va iniciar el dissabte 10 de juny amb un partit de futbol en el camp de parròquia i, seguidament, va tenir lloc, ja en el temple, un acte cultural que es va iniciar amb unes paraules de l’actual rector, Mn. Miquel Vall·llosera. Seguidament es va presentar el llibre commemoratiu escrit per l’historiador olotí Josep Murlà i Giralt, que va posar de relleu la trajectòria i els serveis de la parròquia. L’acte va continuar amb una nova aportació que enriqueix el patrimoni artístic parroquial i de la comarca: es tracta d’una figura del sant realitzada i obsequiada per Xavier Plujà. Unes cançons interpretades per Clara Bonfill, de Sant Joan les Fonts, acompanyada al piano per Elisa Planagumà, van completar l’acte del dissabte.

L’endemà, diumenge al migdia, es va oficiar una missa solemne d’acció de gràcies, concelebrada pel rector actual juntament amb preveres que han servit aquesta parròquia al llarg dels anys. La part musical va anar a càrrec del Cor Parroquial, la Coral Poligala i Joana Canalia. En finalitzar, es van interpretar per primera vegada els Goigs de Sant Josep Obrer, amb lletra de Mn. Miquel Vall·llosera i lletra de Mn. Lluís Solà i Triadú. La festa va cloure amb un dinar de germanor i un gran sorteig en els locals de la Cooperativa de la Canya.

Trobareu un recull de fotografies a la galeria d'imatges