Dilluns 17 de juliol de 2023

Teologia, filosofia i ciències humanes a l’Institut Superior de Ciències Religioses de Girona

L’Institut Superior de Ciències Religioses de Girona (ISCRG), entitat diocesana vinculada a la Facultat de Teologia de Catalunya (Ateneu Universitari Sant Pacià), ja escalfa motors per al nou curs 2023/2024 per a totes aquelles persones interessades en aprofundir en teologia, filosofia i ciències humanes. Les classes començaran el dimarts 12 de setembre i seran en modalitat 100% presencial. Una setmana abans, el dilluns 4 de setembre, s'obrirà el període de matriculació, que finalitzarà el dijous 7 de setembre. L'horari per formalitzar la matrícula serà de 5 a 6 de la tarda a la seu de l’ISCRG (pujada de Sant Martí, 12, de Girona) o al telèfon 972 20 49 42.

Els estudis a l’ISCRG tenen una durada de tres o quatre anys per al batxillerat/grau (180 crèdits per al batxillerat eclesiàstic; 240 crèdits per al grau amb reconeixement civil a l’Estat espanyol) i de cinc anys per a la llicenciatura/màster (300 ECTS). També hi ha la possibilitat d’apuntar-s’hi com a oient. Així mateix, s’ofereix al professorat de Religió obtenir el títol de la DECA (Declaració Eclesiàstica de Competència Acadèmica).

Entre les novetats d’enguany destaquen l’inici de la col·laboració amb l’Associació de Mestres de Religió de Catalunya (AMRC), els dos cursos sobre Bíblia que organitzen conjuntament l’ISCRG i la Delegació episcopal d’Ensenyament (a càrrec del Dr. Joaquim Malé), i un seminari sobre J.R.R. Tolkien (a càrrec de Mn. Joaquim Giol). D’altra banda, segueixen, entre d’altres, els cursos de «Teologia A Prop», que es podran seguir presencialment en diferents indrets de la Diòcesi de Girona, així com els de la Càtedra de Ciències i Humanitats Dr. Bofilll, a càrrec del Dr. Juan Francisco Campo, director mèdic assistencial de la Clínica Bofill.

Els actes d’inauguració del curs tindran lloc el dimarts 26 de setembre al Seminari Diocesà i la lliçó inaugural la pronunciarà la Dra. Margarida Bofarull, professora invitada de l’ISCRG I membre ordinària de ple dret de la Pontifícia Acadèmia per la Vida de la Santa Seu.

Descarregar programa complet del nou curs