Dijous 27 de juliol de 2023

Una vuitantena de joves participaran en la JMJ a Lisboa amb la delegació diocesana

Una vuitantena de joves gironins estan fent, aquests dies, els darrers preparatius per participar, de l’1 al 6 d’agost, en la Jornada Mundial de la Joventut (JMJ) a Lisboa juntament amb la Delegació diocesana de Pastoral amb Joves. Convocada pel papa Francesc, a la JMJ hi participaran joves d’arreu del món, enguany sota el lema «Maria se n’anà decididament» (Lc 1, 39). El passat dissabte, 22 de juliol, la delegació va organitzar una trobada preparatòria -la tercera- al monestir de Sant Daniel de Girona per acabar d’enllestir els detalls del viatge i compartir plegats una estona de pregària a pocs dies per la sortida.

El programa començarà aquest proper diumenge, 30 de juliol, a les 11 del matí, amb la missa d’enviament a la catedral de Girona, que serà presidida pel degà del Capítol, Mn. Jaume Julià, i concelebrada pel sots-delegat diocesà Mn. Dagoberto Rojas i per Mn. Joan Boadas. Després de dinar junts al claustre, faran una assemblea on s’informarà de diverses qüestions pràctiques del viatge i es farà una pregària davant del Santíssim.

Està previst que a les 3 de la tarda surti l’autobús des de la Copa, en direcció a Portugal. La primera visita serà al santuari de Fàtima, l’endemà dilluns, 31 de juliol, al matí, i a la tarda participaran, a Cascais, en una trobada de les delegacions de joves de la Conferència Episcopal Espanyola, que inclourà missa i diverses actuacions. Durant aquests dies, els gironins estaran allotjats en una escola de la població d’Alcabideche -prop de Cascais-, juntament amb els joves de les diòcesis de Sant Feliu i Solsona.

El dimarts, 1 d’agost, els joves tindran temps lliure al matí, i a la tarda participaran, a Lisboa, en la missa d’obertura de la JMJ. L'endemà dimecres, 2 d’agost, es combinaran estones de catequesi amb temps lliure. El papa Francesc arribarà a la capital portuguesa el dijous, 3 d’agost, i el divendres, 4 d’agost presidirà el Via Crucis. En aquests dos dies també hi haurà estones de catequesi i activitats per als joves. El dissabte, 5 d’agost, arribaran les activitats centrals de la JMJ. Al matí tindrà lloc una missa d’agraïment a les parròquies al matí, i a la tarda es farà la vigília amb el Papa, que inclourà diverses actuacions musicals. I el diumenge, 6 d’agost, el papa Francesc presidirà la missa d’enviament, que serà el punt final de la JMJ. Els joves gironins tenen previst arribar l’endemà dilluns, 7 d’agost, al matí a Girona.

El sots-delegat de Pastoral amb Joves, Mn. Dagoberto Rojas, explica que ha estat "un enriquiment comptar amb joves i adults compromesos de diferents moviments i parròquies a l'hora d'organitzar la participació gironina en la JMJ". "Hi ha hagut molt bona col·laboració logística i germanor", assenyala també, i afegeix que "els joves ho han anat sentint de tal manera que s'està aconseguint una visió de família diocesana, sense deixar la realitat particular on es viu la fe".