Divendres 01 de setembre de 2023

Carta de l'administrador diocesà de Girona, Mn. Lluís Suñer, en l'inici del nou curs

Benvolguts diocesans,

Estem acabant l’estiu i, tot preparant un nou curs, ens movem en la incertesa de si aviat tindrem bisbe o hem d’esperar una mica més. Tant de bo ben aviat la bona notícia es faci realitat. Tots n’hem fet pregària i hem fet els passos necessaris perquè així sigui.

De moment, però, i sense perdre l’humor, caminem sinodalment foragitant tot desànim o pessimisme, tenint presents els treballs realitzats fins ara en aquest caminar junts, en comunió amb l’Església universal. I ho fem orfes de bisbe però no de l’Esperit que ens vivifica, ni de la Paraula que ens dona sentit al que fem, ni de l’Eucaristia que ens alimenta i ens aplega, ni de la comunitat de germans i germanes amb qui fem camí.

Que quan el bisbe arribi ens trobi vetllant, treballant, pregant i amb els ànims ben alts per iniciar una nova etapa sabent que d’entrada ni podrà canviar la sequera del terreny ni les nostres petiteses i indecisions, però que ens ajudarà a caminar segons l’Esperit (Ga 5,16).

En l’aspecte organitzatiu cal que planifiquem el nou curs a les parròquies, a les delegacions i serveis diocesans amb el coratge que ens demana el moment que vivim. Hi ha molta feina a fer i cal que no ens aturem. Mitjançant el Full parroquial us anirem presentant els programes de les diferents activitats de formació, catequètiques i de caire espiritual.

Estem en un moment crucial de la nostra realitat diocesana. Preparem l’esperit i el cor per acollir el nou bisbe. Com diu un aforisme, «quan algú t’ensenya les estrelles, no et quedis mirant-li el dit». No pensem tant si serà alt o baix, rialler o de posat seriós, de moltes paraules o de poques. Quedem-nos amb el que serà: el nostre bisbe, el que ens aglutina com a Església local en comunió amb Roma, i treballant conjuntament amb les altres esglésies diocesanes que fem camí a Catalunya. És el qui camina amb nosaltres fent-nos descobrir i exercint per a nosaltres el ministeri episcopal d’ensenyar, santificar i regir, anunciant l’evangeli, promovent l’obertura a Déu, actuant com el primer dels servidors.

Mentrestant, no defallim en el nostre dia a dia preparant el nou curs, sentint-nos responsables dels serveis encomanats, participant de la vida de les nostres parròquies i grups eclesials, celebrant la nostra fe. Certament som conscients que la nostra Església diocesana té moltes limitacions i mancances, però també fortaleses: és la nostra Església i l’hem d’estimar i treballar-hi sinodalment, fent camí junts.

Cordialment,

Mn. Lluís Suñer i Roca