Dimecres 13 de setembre de 2023

Càritas activa una campanya de suport a les víctimes del terratrèmol del Marroc

La nit de divendres 8 de setembre es va produir al Marroc un fort terratrèmol amb una magnitud de 7 graus en l’escala de Richter i epicentre molt a prop de Marràqueix. Diversos municipis de la zona han estat fortament afectats. Els danys són immensos i el número de víctimes mortals segueix en augment.

Càritas Diocesana de Girona ha iniciat una campanya de recollida de fons per enviar-los a Càritas Marroc, mitjançant l’equip de Cooperació Internacional de la confederació de Càritas Espanyola, que està en contacte permanent amb els equips de Càritas a la zona per oferir acompanyament i suport en la gestió d’aquesta emergència sense precedents en la història recent del país.

La xarxa Càritas col·labora des de fa anys amb Càritas Rabat, en projectes de mobilitat humana. Els programes desenvolupats els últims anys tenen com a objectiu oferir acollida als migrants en situació de vulnerabilitat i oferir-los assistència i suport per a què puguin exercir els seus drets fonamentals al Marroc.

I en l’emergència actual Càritas Marroc està actuant a les zones afectades. Càritas distribueix paquets de roba, aigua potable, aliments, medicaments i primers auxilis. També hi ha una necessitat urgent de proporcionar un refugi segur i generadors elèctrics a les persones
afectades pel terratrèmol perquè puguin carregar els seus telèfons i connectar amb els seus éssers estimats.

El director de Càritas Rabat, Oscar Arturo Garçia Padilla, ha estat els darrers dies a zones afectades. "Hem enviat un comboi de primers auxilis a les zones de muntanya amb menjar, un generador, roba i tenda de campanya. Càritas és la primera ajuda que arriba a aquestes zones. No hi ha electricitat a terra, però també manca un refugi segur. Vam veure molts nens ferits en pijama, amb talls i ferides obertes que no s'havien tractat. Per tant, és absolutament necessari aportar medicaments i material per desinfectar les ferides al més aviat possible" ha explicat. I afegeix que “aquesta situació d’emergència durarà molt temps i les cases estan totalment destruïdes. Estem en la fase d’identificar les necessitats i centrar-nos en què fer i com actuar”.

Com col·laborar?

Càritas Diocesana de Girona està recollint donatius a través de la campanya Càritas amb el Marroc mitjançant un número del compte habilitat especialment per a l'emergència: ES29 2100 0002 5702 0144 5404. També es pot col·laborar amb un Bizum al codi 01580 o a través de www.caritasgirona.cat, posant"MARROC" al concepte.

--------------------------------------------------------------------

Aquests donatius es destinen a les persones que estan patint les conseqüències dels sismes, a través dels nostres sistemes de cooperació internacional, garantint una ajuda ràpida, eficient i eficaç sobre el terreny, que permet atendre en les millors condicions les persones més vulnerables.

Des de Càritas recordem que cal evitar les gestions o iniciatives d'escassa efectivitat com les recollides de materials, que poden posar en perill les persones i que no poden garantir ni traçar les entregues.