Divendres 22 de setembre de 2023

Primera reunió del curs dels bisbes de la Conferència Episcopal Tarraconense

Els dies 18 i 19 de setembre va tenir lloc la reunió n. 253 de la Conferència Episcopal Tarraconense (CET), al Seminari Major Interdiocesà de Catalunya (Barcelona), la primera del nou curs.

Després de manifestar la felicitació a Mons. Sergi Gordo per la seva presa de possessió com a bisbe de Tortosa, i fer-la extensiva a tots els membres d’aquella diòcesi, Mons. Salvador Giménez, bisbe responsable del Secretariat Interdiocesà de Mitjans de Comunicació Social (SIMCOS), i Santi Grimau, delegat de Mitjans de Comunicació de l’arquebisbat de Tarragona, van presentar els treballs realitzats amb vista a la memòria de l’Església catòlica a Catalunya corresponent a l'any 2022.

Seguidament, els bisbes van ser informats sobre la situació de l’escola cristiana a càrrec de Meritxell Ruiz, secretària general de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya, en relació als reptes que presenta el context de baixada generalitzada de la natalitat i sobre les iniciatives per a respondre-hi. De manera especial va informar sobre el Congrés de l’Escola Cristiana de Catalunya «Quorum23», que se celebrarà el proper 19 d’octubre a Barcelona.

Els bisbes també van revisar els acords adoptats en les reunions anteriors i els passos que es fan per a concretar-los, van parlar del pelegrinatge a Roma amb motiu dels 800 anys de la Confraria de la Mare de Déu de Montserrat, així com de la possibilitat de celebrar una trobada del clergat de Catalunya a Montserrat, amb motiu del mil·lenari de la fundació del Monestir de Montserrat.

El dilluns tots els membres de la CET van assistir a la inauguració oficial del curs del Seminari Major Interdiocesà, acompanyats pels membres de l’equip de formadors i els seminaristes, i el dimarts van participae en l’eucaristia i l’acte acadèmic amb motiu de la inauguració del curs 2023-2024 de l’Ateneu Universitari Sant Pacià.