Dimarts 26 de setembre de 2023

La delegació de Vida Consagrada inicia el curs «amb esperança i il·lusió»

El diumenge 24 de setembre l’església de Santa Susanna del Mercadal de Girona va acollir la trobada d’inici de curs de la delegació diocesana de Vida Consagrada. Va iniciar l’acte la seva delegada, Pilar Pina, que va assenyalar que «volem començar el curs amb esperança i il·lusió». «I amb un gran sentiment d’agraïment envers cadascuna i cadascun de vosaltres perquè sense el vostre esforç i generositat l’Església de Girona estaria mancada de la força i el dinamisme que els vostres carismes li donen», va manifestar. També va voler recordar «les famílies religioses que, davant la realitat que vivim, han hagut de deixar el nostre bisbat». I va esmentar algunes celebracions viscudes el curs anterior, com una professió perpètua i el 175è aniversari de la fundació de les missioneres del Cor de Maria.

En la seva intervenció, l’administrador diocesà, Mn. Lluís Suñer, va recordar que «ens trobem a les portes de la nova etapa del Sínode», i ho va fer demanant «pregària i silenci per acollir l’Esperit». El lema d’aquest esdeveniment és «Eixamplar la nostra tenda», i en aquest sentit va convidar els membres de la vida consagrada a «obrir-se a l’Església diocesana, a la comunitat i als més necessitats amb entranyes de misericòrdia. Això es fa des de la tendresa i proximitat». En relació amb l’arribada del nou bisbe, va manifestar que «cal preparar-nos per com l’acollirem, personalment i comunitàriament».

Tot seguit es va fer la presentació de les propostes de la delegació per a aquest curs, entre les quals les trobades d’Advent i Quaresma, que enguany aniran a càrrec del biblista Joaquim Malé, que desenvoluparà, en les dues sessions, el tema «Fonament bíblic amb clau d’esperança». La trobada va continuar amb una celebració i pregària sota el fil conductor del Temps de la Creació i de la conversió ecològica que propugna el papa Francesc, especialment en la seva encíclica Laudato si’.

Foto: Àngel Almazan