Dimecres 04 d'octubre de 2023

Comença la XVI Assemblea General Ordinària del Sínode

Avui dimecres, 4 d'octubre, ha començat a Roma la primera sessió de la XVI Assemblea General Ordinària del Sínode 2021-2024, que porta per lema “Per una Església sinodal: comunió, participació i missió”. En la seva reflexió hi confluirà el treball fet a les diòcesis del món durant més de dos anys, per ajudar l’Església a viure la comunió, promoure la participació de tots i obrir-se amb audàcia a la missió evangelitzadora. L’octubre del 2024 hi haurà una segona sessió general, i després està prevista la posada en marxa de les propostes i conclusions que en sorgeixin, cosa que implicarà novament les Esglésies diocesanes.

Cal recordar que a Girona van ser més de dues mil persones, organitzades en grups molt diversos, les que van fer arribar les seves reflexions durant la fase diocesana. Moltes més hi han participat amb la seva oració, especialment en les celebracions de l’Eucaristia de les parròquies dels darrers diumenges. «Sense pregària no hi haurà Sínode», afirma el Papa. I és que l’assemblea sinodal és sobretot un esdeveniment espiritual, de pregària i d’escolta de l’Esperit Sant, veritable protagonista de tot el procés.

Aquesta assemblea ordinària inclou un nombre significatiu de membres amb dret a vot que no són bisbes: preveres, religiosos i religioses, laics i laiques, amb un 50 % de dones, i una atenció especial a la participació dels joves. La seva missió és la de ser testimonis del que ells han viscut a les diòcesis i comunicar-ho a tots els participants. Tanmateix, els bisbes continuen sent majoria en la trobada: a ells, juntament amb el Papa, els correspon dur a terme el discerniment final de tantíssimes aportacions ofertes pel Poble de Déu i que són fruit de l’escolta mútua i de la pregària sincera.

Actualitat sobre el Sínode:

Foto: Vatican Media

PREGÀRIA DEL SÍNODE: Adsumus Sancte Spiritus

Som aquí, Esperit Sant,
reunits en el vostre nom.
Vós que sou el nostre veritable
conseller:
veniu a nosaltres,
doneu-nos suport,
entreu als nostres cors.
Ensenyeu-nos el camí,
mostreu-nos com assolir la meta.
Impediu que perdem
el rumb com a persones
dèbils i pecadores.
No permeteu que
la ignorància ens porti per falsos
camins.
Concediu-nos el do del
discerniment,
perquè no deixem que les nostres
accions es guiïn
per prejudicis i falses
consideracions.
Conduïu-nos a la unitat en Vós,
perquè no ens desviem del camí
de la veritat i la justícia,
sinó que en el nostre pelegrinatge
terrenal
ens esforcem per assolir la
vida eterna.
Us ho demanem a Vós,
que obreu en tot temps i lloc,
en comunió amb el Pare i el Fill
pels segles dels segles. Amén.