Dimarts 31 d'octubre de 2023

La basílica de Sant Feliu s'omple en la missa de Sant Narcís

La basílica de Sant Feliu de Girona va acollir, aquest passat diumenge, 29 d’octubre, la Missa Solemne de Sant Narcís, patró de la ciutat i de la diòcesi de Girona. Per segon any consecutiu va presidir la celebració l’administrador diocesà, Mn. Lluís Suñer. Van concelebrar amb ell nou preveres diocesans, assistits per dos diaques. Hi eren presents representants dels estaments diocesans i polítics, així com nombrosos fidels que omplien l’àmplia nau basilical com també part de la capella del sant patró, on s’hi havien instal·lat pantalles per seguir l’Eucaristia, retransmesa en directe per Televisió de Girona. Membres de les corals gironines, com també es tradició, van acompanyar la part musical.

En la salutació inicial, l’administrador diocesà va demanar perdó pels casos d’abusos que afecten a membres de l’Església i va manifestar que cal estar al costat dels més vulnerables.D’altra banda, va centrar l’homilia a partir de la pregunta de com ens imaginaríem Sant Narcís si visqués avui entre nosaltres. I ho va fer en la doble vessant del patró: com a mártir i també com a bisbe.

En finalitzar la missa, Mn. Lluís Suñer va felicitar els que porten el nom de Narcís i desitjà unes bones Fires a la ciutadania. El fidels van seguir la tradició d’apropar-se a la tomba del sant per recollir el cotó beneït que segons la tradició protegeix del mal d’orella. També es va poder venerar una estola que li és atribuïda. En el decurs del dia la capella de Sant Narcís va restar oberta per a tothom.

Podeu llegir la salutació inicial i l'homilia de Mn. Lluís Suñer en aquest enllaç: