Dimarts 07 de novembre de 2023

Catalonia Sacra proposa una visita a l'Arxiu Diocesà, l'Arxiu Capitular i la Biblioteca del Seminari

L’agenda d’activitats de 2023 de Catalonia Sacra encara la recta final. La penúltima activitat serà el dissabte 18 de novembre i servirà per conèixer l’Arxiu diocesà de Girona, l’Arxiu capitular de la Catedral de Girona i la Biblioteca diocesana del Seminari. Espais que habitualment acullen estudiosos i investigadors, la visita guiada que proposa Catalonia Sacra servirà per mostrar al públic la seva funció i alguns tresors documentals que custòdia. L'activitat començarà a les 11 del matí i serà guiada per Mn. Joan Naspleda. La inscripció s'ha de fer en línia i les places són limitades (clica aquí).

La proposta vol posar en valor i visibilitzar la tasca que fan els Arxius i Biblioteques d’una institució eclesial que són una rica font d’informació. En aquest cas, l’Arxiu Diocesà de Girona, l’Arxiu capitular de la Catedral de Girona i la Biblioteca diocesana del Seminari, amb una gestió i una direcció unificades, han aconseguit erigir-se com un referent a nivell nacional ja que, en les respectives institucions, custodien uns fons excepcionals, d’alt interès més enllà de l’àmbit eclesiàstic.

En el cas de l'Arxiu diocesà conserva la memòria documental de la diòcesi de Girona des del segle IX fins a l’actualitat. Els seus fons documentals tenen uns 1.500 metres lineals, a més de 32.000 pergamins. L’Arxiu capitular és el testimoni documental de l’administració del patrimoni i del culte de la Catedral de Girona, portats a terme pel Capítol catedral, des del segle IX fins a l’actualitat. Els seus fons documentals tenen uns 400 metres lineals, a més de 14.000 pergamins. La Biblioteca diocesana del Seminari amb 70.000 obres, és continuadora de la del col·legi dels jesuïtes de Girona creat el 1585, i des del segle XVIII ha aplegat un fons bibliogràfic molt diversificat fruit de les donacions rebudes al llarg del temps. Actualment continua acollint i conservant les donacions bibliogràfiques que les persones, clergues o laics, de la diòcesi de Girona, vulguin fer-hi. Té uns 2.000 títols de revistes, més de 400 manuscrits i una gran col·lecció de gravats (més informació des de la seva web).

Aquests són espais que cada dia acull investigadors que hi pelegrinen per veure si alguna dada pot completar els seus estudis. En aquesta activitat obren el públic per mostrar les seves bambolines.