Dimecres 29 de novembre de 2023

El rector del Seminari Interdiocesà dirigeix el recés d’Advent per a preveres i diaques

Ahir dimarts, 28 de novembre, va tenir lloc, a la Casa Santa Elena de Solius, el recés d’Advent per a preveres i diaques de la diòcesi. Sota el títol «Cridats per Déu», i amb el primer capítol de l’evangeli de Lluc com a fil conductor, va ser dirigit per Mn. Pere Oliva i March, rector del Seminari Major Interdiocesà de Catalunya i vicari episcopal per a l’acció pastoral i el clergat del Bisbat de Vic.

“A partir de Maria, figura bàsica en aquestes quatre setmanes d’Advent, he volgut mostrar, en les seves respostes a la crida que Déu li fa, unes actituds que poden ajudar en aquest camí de preparació per Nadal”, explicava Mn. Pere, que va iniciar la primera part del recés, “Crida i servei”, amb els versets de Lc 1, 26-38: “Quan Maria és cridada per l’Àngel ella dona una resposta positiva; acaba donant la seva llibertat, la lliura a Déu perquè Ell treballi amb ella en bé dels altres. Aquest moment de crida és molt important”. I es va preguntar: “Quan hem sentit que Déu ens crida?” i “A què ens crida?”. Seguidament, va centrar-se en Lc 1, 39-45, quan Maria visita la seva cosina Elisabet: “Maria va a servir. La nostra crida és una crida al servei de les comunitats cristianes, d’aquells que ens necessiten”, va manifestar.

Després d’una estona de pregària i recolliment es va reprendre la sessió. En aquesta segona part, sota el títol “Lloança i agraïment”, Mn. Pere va continuar amb els versets de Lc 1, 46-56, on hi apareix el Magnificat, “les benaurances de Maria”: Són com un capgirament del món tal com està organitzat”, va indicar, i va remarcar que “Maria ens convida, amb la seva simplicitat i senzillesa, a agrair a Déu tot allò que rebem d’Ell, començant per la vida, i donant gràcies pels altres així com reconeixent que Déu actua en la natura, en les persones i en les nostres vides”.

En la seva intervenció, l’administrador diocesà, Mn. Lluís Suñer, va demanar als assistents “a posar el cor i les comunitats en disposició d’acollida de cara a l’arribada del futur bisbe”. També va informar sobre la situació de les residències sacerdotals i de les properes activitats diocesanes, com la celebració d’ingrés al catecumenat (10 de desembre), la trobada d’escolans (28 de desembre) i el calendari de la delegació de Joves. Finalment, va tenir un record pels preveres difunts, va saludar les noves incorporacions i va anunciar les dates de la reunió d’arxiprestes (16 de gener) i el recés de Quaresma per a preveres i diaques (13 de febrer).

El recés va cloure amb la celebració de la Paraula i un dinar de germanor.