Dissabte 09 de desembre de 2023

Carta de l'administrador diocesà de Girona amb motiu de la mort del bisbe Carles

>>> Descarregar PDF

Estimats diocesans,

Avui dissabte, 9 de desembre, a les 5 de la matinada, ens ha deixat l’estimat bisbe Carles Soler i Perdigó. Ell va estar set anys de servei generós i desinteressat com a bisbe de Girona. Set anys de preocupació pels preveres, religiosos i laics que formàvem l’Església del nostre bisbat. Set anys de visites a parròquies, comunitats religioses, delegacions, santuaris i ermites que testifiquen les arrels cristianes de la nostra geografia. Es va esforçar per dotar el nostre bisbat d’unes infraestructures espirituals, pastorals i materials d’acord amb les necessitats d’aquells anys.

I com a gest que l’honora, en jubilar-se es va quedar entre nosaltres per viure amb altres mossens a la residència sacerdotal de Banyoles i posant-se al servei de les parròquies del Pla de l’Estany i del bisbe.

Per a molts va ser un pare espiritual que ens va acompanyar en diferents etapes de la nostra vida. Va ser un home de consell que ajudava a afrontar els problemes de cada dia amb serenor, paciència i amb una gran esperança. Per a ell, el ministeri episcopal es resumia en dues paraules: servei i donació.

Voldria posar en relleu unes paraules que defineixen això que us dic en l’homilia que va pronunciar a Santa Maria dels Turers de Banyoles amb motiu dels 25 anys de la seva ordenació episcopal, el 22 de setembre de 2016: «Vull expressar el meu agraïment als capellans, als meus capellans. Vaig entendre, en ser cridat al ministeri episcopal, que el meu primer deure era estimar els meus capellans... El bisbe ha de ser pare i germà gran dels seus primers i íntims col·laboradors, els preveres. Ha estat per a mi una gràcia i un goig estimar-los... Dues paraules més encara: perdó per allò en què hagi pogut ofendre. Gràcies per la comprensió i estimació que m’heu ofert. Pregueu perquè em mantingui fidel fins que m’arribi el “vine amb mi” que em porti al goig etern amb el meu Senyor Jesucrist».

La missa exequial tindrà lloc aquest proper dimarts, 12 de desembre, a les 11 del matí a la Catedral de Girona. El mateix dia hi haurà instal·lada, a la catedral, una capella ardent, que estarà oberta de les 9 a dos quarts d’11 del matí.

Finalment, demano que durant el cap de setmana es pregui pel bisbe Carles en totes les misses.

Units en la pregària, vostre,

Lluís Suñer i Roca,

administrador diocesà