Dimecres 17 de gener de 2024

Del 18 al 25 de gener, Setmana de pregària per la unitat dels cristians

Sota el lema «Estima el Senyor, el teu Déu... i estima els altres com a tu mateix» (Lc 10,27), del 18 al 25 de gener se celebra la Setmana de pregària per la unitat dels cristians, coordinada a les diòcesis catalanes per la Comissió Interdiocesana d’Ecumenisme i de Relacions Interreligioses. «Aquesta setmana –assenyalen– és un moment privilegiat de pregària, de trobada fraterna, de bona disposició, perquè l’Esperit Sant ens purifiqui dels nostres pecats i ens ajudi a veure quins són els camins més adients per on hem de travessar perquè aquest desig de comunió sigui algun dia realitat».

Enguany, els textos per a les celebracions han estat preparats per un equip ecumènic de Burkina Faso animat per la comunitat local del Chemin Neuf (CCN). N'han format part membres de l’arxidiòcesi catòlica de Ouagadougou, de les Esglésies protestants, de les instàncies ecumèniques i de la CCN a Burkina Faso, els quals han col·laborat generosament en la preparació de les pregàries i de les reflexions tot experimentant aquest treball conjunt com un autèntic camí de conversió ecumènica.

A la diòcesi de Girona

Durant aquests dies, a les celebracions de les diferents parròquies de la diòcesi de Girona es faran pregàries específiques per a la unitat dels cristians. Així mateix, a Calella s'hi ha organitzat una taula rodona titulada "La unitat dels cristians és possible? Com? Quan?". Tindrà lloc el dimarts 23 de gener a dos quarts de 8 del vespre a l'auditori municipal de Can Saleta. Hi participaran Mn. Cinto Busquet, rector de la parròquia; Sebastià Janeras, expert en esglésies orientals, i Eliseu Pradales, del Consell Evangèlic de Catalunya. Moderarà el periodista Emili Pacheco, director de Ràdio TV Calella.

Descarregar PDF amb tot el material i diferents propostes de pregàries