Dilluns 05 de febrer de 2024

Celebrada la jornada de la vida consagrada: «Aquí estic, Senyor, que es faci la teva voluntat»

«Aquí estic, Senyor, que es faci la teva voluntat». Aquest és el lema amb el qual l'Església va celebrar, aquest passat divendres, 2 de febrer, la Jornada de la Vida Consagrada, coïncidint amb la festa de la Presentació del Senyor, popularment coneguda per la Candelera. A la nostra diòcesi, desenes de consagrats i consagrades van celebrar-ho plegats en una missa a l'església de Santa Susanna del Mercadal organitzada per la Delegació de Vida Consagrada i presidida per l'administrador diocesà, Mn. Lluís Suñer.

En la seva homilia, Mn. Lluís va recordar unes paraules de sant Agustí, les quals va considerar «ben adients» per a la celebració: «No us atureu mai pel camí, perquè si ho feu no arribareu a la meta. Onsevulla que us trobeu seguiu endavant fins a la meta... Cerqueu el camí per on passar, no el lloc on reposar». I va afegir que “l’esperança es la companya del camí, per arribar a estimar com Déu».

Així mateix, va indicar que «en una jornada com la d’avui, a semblança d’Anna i Simeó estem cridats a no aturar-nos, a cercar Crist la llum, i a preguntar-nos si nosaltres som llum per la gent que ens envolta». En aquest sentit, va fer, a continuació, dues propostes: Ser dones i homes de fe («Fonamentem la nostra vida personal i comunitària en Jesucrist?», va preguntar-se) i ser testimonis de sinodalitat («Les nostres comunitats no són un conglomerat de persones “soles”, sinó unes comunitats on tots i totes fem camí junts. Caminem junts, no cadascú al seu aire, sinó junts segons l’aire de l’Esperit», va afirmar).

Finalment, va convidar els fidels assistents a la celebració a «no aturar-se, a caminar junts amb els germans i germanes, amb l’Església diocesana, amb tota l’Església, i a compartir el pa amb tothom».

Cal afegir que enguany es va celebrar una vetlla de pregària a la mateixa església el dia 30 de gener, on hi van participar un bon nombre de persones per preparar la jornada del dia 2 de febrer.

Fotografies: Àngel Almazan