Dijous 15 de febrer de 2024

El P. Manel Gasch, abat de Montserrat, dirigeix el recés de Quaresma per a preveres i diaques

Aquest passat dimarts, 13 de febrer, va tenir lloc, a la Casa Santa Elena de Solius, el recés de Quaresma per a preveres i diaques de la diòcesi. Sota el títol «“L’únic que mereix la nostra conversió... Convèncer-nos i convèncer», va ser dirigit pel P. Manel Gasch i Hurios, OSB, abat de Montserrat. Abans de la seva intervenció, va prendre la paraula l’administrador diocesà, Mn. Lluís Suñer, el qual va donar a conèixer diverses informacions diocesanes i va tenir un record especial pel bisbe Carles, que va morir el passat mes de desembre. També va fer saber que actualment hi ha 15 catecúmens que s'estan preparant per rebre, properament, els sagraments de la Iniciació Cristiana. Finalment, va comunicar que en la Missa Crismal d'enguany es commemoraran els 50 anys de prevere de Mn. Pere Carreras, Mn. Josep Perich, Mn. Ramon Pijoan, Mn. Josep Maria Pont (+), Mn. Narcís Ponsatí, Mn. Miquel Ramió i Mn. Josep Taberner; així com els 25 anys del P. Lluís Arrom, OFM.

A continuació va començar la primera part del recés. El P. Manel Gasch va explicar que amb el títol escollit volia posar sobre la taula la conversió, «un tema central, no només quaresmal, però que ara intentem intensificar», així com que darrere de la paraula «únic» hi havia Jesucrist, «de qui sempre hem d’acabar parlant els preveres». «El que pretenc és que ens concentrem en Jesucrist i sobre l’impacte que té Ell en les nostres vides», va afirmar. El P. Manel va oferir una meditació en la qual va presentar «l'esquema utòpic que regeix la condició humana» i els «preambula de la conversió personal», amb un seguit de reflexions entorn del temps, la novetat i l'esperança. I va acabar posant de model a Jesucrist, com a «la imatge de la nostra conversió». Després d’una estona de pregària personal es va reprendre la sessió. En la segona part, va fer una reflexió més pastoral, analitzant, alhora, alguns aspectes de caràcter antropològic i sociològic. «Sempre crec que la millor pastoral és una bona teologia», va manifestar, i va afegir que partia «d’una teologia encarnada» pel fet que considerava que «la pastoral ha d’estar en el diàleg entre una bona teologia, un bon coneixement del context i capacitat comunicativa». Va finalitzar proposant a Maria, la Mare de Déu, com a «imatge perfecta del model de conversió».

El recés va cloure amb la celebració de la Paraula i un dinar de germanor.