Dijous 29 de febrer de 2024

Fra Octavi Vilà serà ordenat bisbe i prendrà possessió de la diòcesi de Girona el diumenge 21 d’abril

La Catedral de Girona acollirà, el diumenge 21 d’abril de 2024, a les 5 de la tarda, l’ordenació episcopal i la presa de possessió del nou bisbe de Girona, fra Octavi Vilà, que ha estat nomenat aquest migdia pel papa Francesc.

Amb motiu del nomenament, l’administrador diocesà de Girona, Mn. Lluís Suñer, ha comparegut davant els mitjans de comunicació per confirmar la notícia. Durant la seva intervenció ha donat la benvinguda al nou bisbe: «Estem molt agraïts per aquest nomenament, que rebem amb il·lusió i esperança». En aquest sentit, Suñer ha explicat que el nou bisbe es trobarà amb «una diòcesi activa i que s’esforça per treballar sinodalment» i ha remarcat que «aquest temps d’espera ens ha purificat per poder-lo acollir millor».

En una carta oberta als diocesans, Mn. Lluís Suñer assenyala que la diòcesi espera el nou bisbe «amb el cor i els braços oberts» per tal que «ens esperoni a ser fidels a l’esperit sinodal que hem iniciat i perquè ens sigui ferment de pau, d’unitat i d’esperança per l’Església diocesana». I destaca que la seva biografia «marca un estil de vida proper, treballador, senzill, amb una intensa vida espiritual, que tant necessita el nostre bisbat després d’un temps des de la mort del bisbe Francesc». «Hem de viure aquest esdeveniment amb agraïment i com una oportunitat diocesana en el sentit més genuí de l’esperança cristiana», afirma també.

Per la seva banda, el bisbe electe, fra Octavi Vilà, ha adreçat un missatge de salutació a l’Església de Girona, en el qual manifesta que «cridat pel Papa Francesc vinc a Girona disposat a fer front al present amb coratge i treballar envers el futur amb esperança juntament amb tots i cadascun de vosaltres». «Vinc a Girona per viure amb vosaltres la nostra fe, la fe que compartim, la que ens fa dir a Déu Pare i ens fa germans en Jesucrist», afirma, i afegeix que també ve «per compartir amb vosaltres l’esperança […] i per practicar amb vosaltres la caritat». «La fe sense esperança no és fe i l’esperança l’hem de mostrar mitjançant la caritat», assegura.

El bisbe electe explica: «Vinc a Girona des de la Catalunya nova, vinc a la vostra terra, que és ara la meva terra, des d’un monestir símbol espiritual i cultural per a Catalunya, vers un país ben arrelat en la nostra història i en la nostra identitat amb una personalitat definida i que és alhora terra d’acollida per a tants».

Fra Octavi Vilà clou la seva salutació «amb tot el meu afecte i estima per a tots els qui viviu en aquestes terres» i demana ser acceptat «com un més de vosaltres, com un gironí més». I afegeix una petició final: «Al poble de Déu que peregrina a Girona us demano que no us oblideu de pregar per mi com jo ho faig ja per vosaltres».

> Fra Octavi Vilà i Mayo, abat de Poblet, és nomenat nou bisbe de Girona?
> Carta de l'administrador diocesà de Girona
> Missatge de salutació del bisbe electe a l'Església de Girona
> Biografia de fra Octavi Vilà i Mayo

Foto: Àngel Almazan