Dimarts 05 de març de 2024

Mn. Jordi Font dirigeix el recés de Quaresma de l'arxiprestat Farners-Montseny

El diumenge 3 de març, la Fraternitat de Santa Clara de Vilobí d’Onyar va acollir el recés de Quaresma de l’arxiprestat Farners-Montseny. Va ser dirigit per Mn. Jordi Font, sota el títol “Crist present en la litúrgia”.

Durant la seva intervenció, Font va explicar que la constitució Sacrosanctum Concilium (SC) defineix la litúrgia com a la continuació de l’obra de salvació de Jesucrist a la terra (cf SC 2). «La litúrgia cristiana funciona segons els mecanismes de la simbolització que són universals», va remarcar. I va afirmar que «amb l'Encarnació es crea una irrupció de l'Etern en el temps temporal, com a concreció total. És l'esdeveniment més notable del cristianisme -juntament amb la passió-resurrecció- i transforma les categories del temps».

D’altra banda, va definir també la litúrgia com a «l’exercici del sacerdoci de Jesucrist (SC 7), és a dir, la continuació en el temps de la seva acció sacerdotal mitjançant el qual s’efectua l’obra de la salvació». «Aquesta presència del Senyor en la litúrgia constitueix un dels puntals del Concili Vaticà II», va destacar.