Dimecres 06 de març de 2024

Preinscripció escolar i sol·licitud de la classe de Religió: 6 al 20 de març

Del 6 al 20 de març el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya duu a terme les preinscripcions en els centres escolars sostinguts amb fons públics, per a les etapes de l’ensenyament obligatori. Pel que fa a Educació Infantil i Primària, del 6 al 20, i l'Educació Secundària, del 8 al 20.

Des de la delegació diocesana d’Ensenyament del Bisbat de Girona es vol encoratjar els pares i mares a sol·licitar l’assignatura de Religió Catòlica, «assignatura que obre a la transcendència a partir d’uns continguts acadèmics, els quals han de ser completats amb la vivència i la celebració en la catequesi parroquial».

Per resoldre qualsevol dubte us podeu adreçar a la delegació d’Ensenyament, a l’adreça ensenyament@bisbatgirona.cat o al telèfon 972 41 27 20.

Article de la coordinadora de la delegació diocesana d'Ensenyament, Carme Panella:

L’actual normativa, basada en diferents acords, lleis i decrets, diu que la classe de Religió a les escoles és d’obligada oferta per part dels centres educatius i de curs voluntari per part de l’alumnat. Així doncs, els equips directius estan obligats a configurar una estructura horària i pedagògica on la religió hi ha de figurar al costat de la resta de matèries.

Davant d’aquesta realitat legal seria fàcil parlar de drets i deures. Però, tractant-se d’educació, el que ens cal subratllar és un tema de coneixements: cada cop augmenta més el nivell d’ignorància del fet religiós. L’índex d’analfabetisme en matèria religiosa és preocupant. I és en els centres educatius on això pot tenir remei. Perquè és allà on l’alumnat trobarà un professorat format, preparat i sensible que li donarà les claus per entendre les diferents cosmovisions que han posat les bases de la nostra cultura.

El currículum competencial de la matèria de Religió Catòlica desenvolupat en el marc de la LOMLOE ofereix moltes eines per aquesta transmissió de coneixements. S’hi desenvolupen sabers que treballen la identitat personal d’acord amb el missatge evangèlic, les tradicions cristianes, la petjada cultural de la religió i les claus per habitar un món plural i divers i construir una casa comuna, des del respecte a la persona i a l’entorn. En definitiva, el professorat de Religió, en diàleg i treball amb la resta d’àmbits i matèries, pot oferir una educació integral a l’alumnat, cosa que li permet enriquir-lo des de tota dimensió humana i acadèmica.