bisbat de girona
imatge fons top

Notícies

Oficina de Comunicació del Bisbat de Girona

Dimarts 18 de febrer de 2025

Presentat el calendari interreligiós i interconviccional 2025

En el marc de la Setmana Mundial de l’Harmonia Interconfessional, que es va celebrar a inicis de febrer, es va presentar a Girona el Calendari interreligiós i interconviccional 2025 que cada any publica AUDIR (Associació UNESCO per al Diàleg Interreligiós). Enguany el calendari se centra en el tema Diversitat religiosa: art i espiritualitat.

La presentació l’organitzen, des del 2010, la Delegació de Diàleg Interreligiós del Bisbat de Girona, la Taula de Diàleg Interreligiós de Girona-Salt i els Amics de la UNESCO de Girona, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Girona. També hi participen la comunitat Bahá’í, la comunitat cristiana, la comunitat Sikh i la comunitat Sufí Alawiya. Enguany el ponent invitat va ser l’artista gironí Carles Torrent Pagès.

Va iniciar l'acte una pregària a càrrec de la comunitat Bahá’í i, tot seguit, el delegat diocesà de Diàleg Interreligiós, Mn. Jaume Angelats va recordar la història d'aquesta trobada: «La presentació del calendari és l’excusa que ens aplega, cadascú des de la seva sensibilitat». A continuació, Mònica Thomas, membre de la Delegació i de la Taula va fer la presentació de Carles Torrent, de qui va remarcar que «veu l’art com quelcom que forma part d’un procés de recerca personal -i espiritual alhora- que el porta a interessar-se per la relació de tot el que l’envolta, les cultures del món, els misteris de la vida i els avançaments de la ciència, la salut i la tecnologia». Torrent va parlar de com els artistes, ja des de la Prehistòria, han utilitzat l’art com a via de comunicació amb el món de la imaginació, la intuïció i la divinitat. Va aprofitar per fer un repàs de totes aquelles artistes dones que, des d’Hildegarda von Bingen, han mostrat la seva capacitat de manifestar la seva espiritualitat a través de les obres.

En acabar la ponència, la comunitat sufí va recordar els valors que uneixen a les persones i la importància d’educar les noves generacions en els valors del respecte i la bona convivència. Va cloure l’acte el cantant d’òpera saltenc Silveri de la O amb l’ària Tristezza, del compositor italià F. P. Tosti. Al final, tots els presents van poder compartir un petit langar ofert pels membres de la comunitat sikh de Girona-Salt.

Cerca
Historial
imatge fons bottom