
Aquest passat diumenge, 13 de juliol, Joanetes es va vestir de festa per agrair la vida de servei de Mn. Josep Maria Barcons i Vila, que celebra 65 anys de prevere. La missa d’acció de gràcies, presidida pel bisbe, fra Octavi Vilà, va reunir feligresos i amics a l’església del seu poble natal.
Barcons, nascut el 30 de desembre de 1934, fou ordenat prevere el 10 de juliol de 1960 a l’església de Sant Martí del Seminari de Girona. Va començar com a vicari a Sant Feliu de Pallerols i Palafrugell i fou missioner a la Cassa Missió de Banyoles. Va servir com a ecònom de Regencós, rector de Palau-sacosta, i més endavant a Fontcoberta, Ollers, Viladamí, Vilavenut i capellà de les Clarisses. El 1999 fou nomenat rector de Les Preses, i amb els anys també de Sant Privat d’en Bas, Joanetes i altres parròquies de la Vall d’en Bas.
Durant l’homilia, el bisbe va recordar que «el prevere ha de ser més un bon samarità que un docte sacerdot o un levita observant; perquè sense pràctica de l’amor no hi ha ministeri; sense caritat, sense portar als altres esperança, no hi ha vertader servei a Crist i a l’Església». I afegí: «Així ha viscut i viu Mn. Josep Maria el seu sacerdoci, un sacerdoci per als altres del qual avui en donem gràcies a Déu, per la seva absoluta disponibilitat a donar-se en compliment del seu compromís amb Crist i amb l’Església.»
Després de la missa, molts recordaren la seva proximitat i dedicació, signe de fidelitat a l’Església i a la gent de la Vall.